Dag 39 & Vanavond 19:20: Vroege Vogels!

18 april 2017 - Harbin, China

Vanavond (dinsdag 18 april 2017) om 19:20 uur: Vroege Vogels op NPO 2! Twee studiegenoten van mij, Laura en Zoë, waren een paar weken geleden al even te horen op de radio. Vanavond komen ze op TV met hun koolmezen onderzoek!

Na een lange dag studeren (presentatie voorbereiden, analyseren en lesgeven aan de studenten) ga ik nu lekker slapen. De werk en studie dagen (die ook doorgaan in het weekend) zijn hier van 8 tot 22 uur en dat is hier heel normaal. Ik moet er wel even aan wennen. Vandaag verder helaas niet zoveel beleefd. We hebben een manier gevonden om de opnames sneller te analyseren, dus dat is goed nieuws! Ook is vandaag mijn thee set aangekomen, maar hoe die eruit ziet, komen jullie maar snel bekijken als ik terug ben :) (Voor de verre familie neem ik hem natuurlijk gewoon mee).

Ik verheugde me erg op het weekend:
- Zaterdag: Harbin nog een keer bezoeken
- Zondag: Vogelringstation van de universiteit bezoeken! Rondom dit station is (zoals ik heb gehoord) een prachtig natuurgebied waar nu veel migrerende vogels naartoe trekken. Ik heb de kijker weer gauw uitgepakt.
- Maandag: 08:30 uur met de hogesnelheidstrein naar Beijing. Dat zal +/- 8 uur duren. Het is prachtige rit door maar liefst 5 verschillende provincies van China. Daar zullen we een contactpersoon van onze begeleider in NL ontmoeten. Ze werkt op een van de universiteiten van Beijing en doet ook vogelonderzoek. Ze zal ons de stad laten zien (en natuurlijk de daarbij horende Chinese muur en de Verboden Stad).

We zullen in Beijing blijven tot en met 30 april, dan vertrekken we (weer met de hogesnelheidstrein) naar Panjin. Hier zullen we (als de vogels op tijd aankomen) het onderzoek van Robin afronden.

Wat een reis. En ondanks dat ik weinig beleefd heb vandaag, weet ik toch weer een blog vol te schrijven. Ik blijf me erover verbazen. Mijn ouders printen de verslagen iedere week uit voor de familie zonder laptop/tablet/smartphone. Wat een boekwerk zal het straks zijn!

Veel liefs uit Harbin en fijne avond!

1. Trijnie:
    18 april 2017
    Mooie vooruitzichten na deze toch enerverende dag. Slaap lekker.
  2. Rhiana Morris:
    19 april 2017
    Super mooie vooruitzichten!
    Pittige lange dagen daar in China, succes!